7 december

allt går in i någon slags vintertrötthet. till och med dörrarna på hvifeldtska känns trögare. trappstegen känns högre och tyngre. jag undrar varför folk bor kvar i sverige, när det blir lika kallt varenda vinter och varenda människa blir vinterdeprimerad. jag funderar på att åka någonstans, kanske barcelona, dra min kos så snart jag har gått ut gymnasiet. antgagligen blir det nog inte av. det är faktiskt väldigt trevligt med gratis universitet.

men öh. vinter.




från barcelona i somras.

Kommentarer
Postat av: Hilda

Jag brukar säga att vintern får mig att känna att jag lever, men det är jag väl ensam om i det här landet. Jag har faktiskt också undrat varför folk stannar kvar om de nu ogillar det så mycket. Det finns väl annat som de gillar kan jag tänka. Som gratis universitet då tillexempel. För mig får det gärna snöa, och vara hur kallt som helst. Som sagt - livskvalitet!

2010-12-11 @ 02:41:39
URL: http://tokrolig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0